What ever you do, Make it positive. Make it what you want it to be. Not what somebody else want it to be.

Followers

:: cinta ::

 
Assalamualaikum all.
 
Hope semua sihat - sihat belaka, yang mana tak sihat tu jangan lupa makan ubat dan jaga kesihatan okeh.
 
Farra nak cerita pasal tajuk kat atas, opss dah semestinya la tak de kena mengena ngn farra pun.  Just nak share share kongsi - kongsi jap jap bukan share dengan kongsi tu maksud yang sama ke ?? hehehehehe. ! okeh ! bebalik kepada tajuk itu, cam yang farra katakan bukan about farra. But about LOVE  hehehe .
 
 
Okeh meh - meh kita mula kan okeh !
 
Cinta pada diri kita ada tiga jenis kata lainnya terbahagi kepada tiga.  Cinta agung, cinta sederhana dan cinta bawahan.
 
Okeh cinta yang pertama ialah cinta agung, mesti ramai yang tahu cinta agung ni cinta kita kepada siapakan.  Yes sudah semestinya lah cinta kepada ALLAH SWT, rasul dan jihad di jalanNYA.  Kita perlu sentiasa percaya pada apa yang ALLAH sudah tetapkan untuk kita.
 
Cinta yang kedua pula ialah cinta sederhana.  Cinta sederhana sudah semestinya cinta kita terhadap ibu bapa, anak - anak, saudara - mara, suami isteri dan keluarga kita. 
 
Cinta bawahan pula harus kita elakkan, cinta bawahan ialah sifat melebihkan cinta kepada keluarga, harta dan tempat tinggal mengatasi cinta terhadap ALLAH SWT, rasul dan jihad di jalanNYA. 
 
Bagaimana nak elak cinta bawahan ?
 
Setiap orang ada nafsunya sendiri nafsu itu sememangnya menyuruh kepada kejahatan.  Jadi jangan biarkan nafsu menguasai fikiran kita.  Kalau kita berjaya melakukan kita akan perolehi cinta agung dan juga cinta sederhana. 
 
 
:: Cinta ialah  satu kesedaran jiwa, emosi serta perasaan sepenuh hati dan luahan sentimental atau romantik daridapa hati pencinta terhadap kekasihnya dengan sepenuh perasaan dan kegembiraan ::






                                                              

No comments: